سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصطلاحات اینستاگرام

 

اینستاگرام با میلیون ها استفاده کننده یکی دوست داستنی‌ترین کانال‌های اجتماعی بین ایرانیان میباشد . این روز ها عالم سرعت گرفته میباشد و عکس و ویدئو از سریع‌ترین فرم‌هایی می‌باشند که بوسیله یوزرها چشم می گردند. شاید همین سرعت در چشم شدن، یکی عوارض عمد? جذابیت این شبک? اجتماعی میباشد و البته این شبک? اجتماعی دوست داستنی نیز مانند هر پلتفرم دیگری دربرگیرنده تیم‌ای از اصطلاحات و کلیدواژه‌هاست که شعور جامع و بی نقص این اصطلاحات در شیوه عمل کردن شما با اینستاگرام تاثیر متعددی می گذارد و واقعا یاری‌کننده میباشد. شناخت با اصطلاحات اینستاگرام ، این کانال دوست داستنی و پربیننده میان شبکه‌های‌مردمی جزو ضروریات میباشد. در شرایطی‌که می‌خواهید در کسب و عمل خویش برنده باشید بهتر میباشد با این اصطلاحات آشنا باشید. اما طولانی تر آنها‌را شنیده و حتی می شناسید البته در اینجا عملکرد شده‌است تا تمامی این اصطلاحات اینستاگرامی که شرمساری میکشید از سایر بپرسید، در یک جا گردآوری شود تا به راحتی از آنان به کار گیری فرمائید.

بیوگرافی (Bio)

در‌این نصیب شما میتوانید درباره با زمینه پیج بنویسید. در بایوگرافی شما صرفا تا 150 کاراکتر می‌توانید بنویسید و محدودودیت 150 کاراکتری را دارید. شما میتوانید از متن، ایموجی ها، هشتک ها و حتی «@» منشن کردن (به دنبال فراگیری اصطلاحات اینستاگرام این اصطلاحات بیان شده را هم یادگرفتن می‌دهیم. نگران نباشید!) نیز به کارگیری نمائید. همینطور در‌این نصیب میتوانید به سایت خویش و یا این که شبکه تلگرامی و… پیوند بدهید.

نکته حائض اهمیت: در یادگرفتن قبل که درباره با تعیین نام برای پیج اینستاگرام بود تماما از اهمیت گزینش نام سخن کردیم. بعداز گزینش نام یک کدام از دیگر از قسمت های مهمی که آیتم اعتنا استفاده کننده قرار می‌گیرد همین بایوگرافی میباشد. در شرایطی که شما این بخش را به نیکی بنویسید می‌توانید تعداد فالور های بیشتری را جذب فرمائید.

پروفایل (Profile)

پروفایل داده ها کلی پیج اینستاگرامی شما‌را قرار میدهد. پروفایل مشتمل بر اسم کاربری (username)، عکس پروفایل شما، بایوگرافی، استوری های هایلایت گردیده، پست های شما، follower following و… را به شما نشان میدهد. در نصیب پروفایل دسترسی به پیکربندی و بقیه قسمت های اینستاگرام مثل ترازو کار شما (your activity)، یافت کردن دوستانتان (discover people)، close friend و… که پیرو بی نقص این اصطلاحات اینستاگرام را توضیح می‌دهیم.

فید (Feed)

فید در اصطلاحات اینستاگرام او‌لین کاغذ‌ای میباشد که هنگام داخل شدن به اینستاگرام با آن روبرو می شوید. درین کاغذ میتوانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را ملاحظه کنید. در واقعیت این فید در صفح? home شما نشان داده می‌گردد.

اکسپلور (Explore)

اکسپلور اینستاگرام یکی دیدنی ترین قابلیت و امکان های اینستاگرام میباشد که پست هایی از سرتاسر جهان بسته به عشق و علاقه مندی های شما برای شما نشان داده می شود. اکسپلور اینستاگرام (یا این که به عبارتی Explore اینستاگرام!) ورقه‌ای میباشد که پست‌هایی از صفحه های سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان اکران خواهد بخشید. این پست‌ها طبق کار‌های گذشته شما تعیین میگردند و از الگوریتم‌هایی که برای تعقیب کردن کار شما در اینستاگرام درنظرگرفته شده میباشد، پیروی می نمایند. ولی این الگوریتم صرفا به سعی شما متعلق وجود ندارد، بلکه عمل دوستان خوب‌تان را نیز ذیل حیث می گیرد.

در بالای کاغذ ی اکسپلور موضوعات مختلفی هم دیده میشود که با کلیک کردن بر روی آن‌ها پست های مربوط به آن زمینه برای شما نمایش داده میشود.

نکته حائض اهمیت: چشم شدن در برگه اکسپلور بسته به یک‌سری الگوریتم ها و ضوابط اینستاگرام میباشد که شما می بایست این قانون ها و اصول را در شیوه ی پست گذاری خویش رعایت نمائید تا پست های شما درین برگه چشم شود.

 

فالو(Follow)

فالو در لغت به معنای “تعقیب کردن” میباشد. اصطلاح فالو به‌این مضمون‌ میباشد که شما عشق‌مندید پست‌ها و کار‌های فرد خاصی را دنبال فرمایید. بنابرین میتوانید به پیج وی بروید و او‌را فالو (follow) فرمایید. در صورتی فالو نمائید و وی شما‌را اکسپت نماید، شما میتوانید تمام پست‌های او‌را ملاحظه کنید و هر پست جدیدی که می گذارد، در صفح? home شما نشان داده میشود. همینطور شما با فالو کردن افراد متفاوت میتوانید مشاهده کنید که آنان چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا این که کامنت گذارده اند.

فالوور (Follower)

follower در لغت به معنای دنبال کننده یا این که تعقیب کننده میباشد. وقتی که شما پیج کسی را دنبال یا این که فالو می کنید، شما به فالوورهای آن پیج بیشتر می شوید. در مقابل تمام افرادی که پیج شمارا فالو (دنبال) میکنند نیز به فالوورهای پیج شما می‌پیوندد.

فالویینگ (Following)

following در لغت به معنای پیروی یا این که تقلید میباشد. هنگامی شما دیگر افراد را فالو می کنید، در نصیب فالویینگ (following) می توانید آنان‌را ببینید. در زمینه‌ی سایر پیج‌ها نیز به همین چهره میباشد. فالویینگ هر پیج تعداد افرادی میباشد که بوسیله آن پیج فالو گردیده‌اند.

عزیزان نزدیک (Close Friend)

امکان بسیار جذابی که اخیرا به اینستاگرام بیشتر شد. شما با به کار گیری از کلوز فرند close friend میتوانید یک لیست غیروابسته تعیین فرمائید و زمانی که استوری خویش را گرفتید معلوم فرمائید که برای تمامی ی فالور ها ارسال شود یا این که اشخاصی که تنها در کلوز فرند شما میباشند. با این قابلیت و امکان به راحتی می‌توانید معین فرمایید که چه افرادی می‌توانند استوری های شما‌را ببیند.

کا (Ka)

هر 1K، مساوی عدد 1000 میباشد. اینستاگرام در بخش اعظمی مواقع برای معمولی کردن اعداد وسیع، از k (در معنای کیلو) استعمال مینماید. با این اوصاف در‌حالتی که میبینید که پیجی 25k فالوور دارااست، به‌این معناست که 25 هزار نفر او‌را فالو کرده‌اند.

پست (Post)

هر عکس یا این که ویدیوی جدیدی که شما در اینستاگرام آپلود فرمایید، یک پست اینستاگرام محسوب میشود. تمام پست‌های شما در صفح? پروفایل اینستاگرامتان اکران داده میشود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به اکران میگذارند، در فید شما قابل مشاهده میباشد.

استوری (Story)

در لغت به معنای “قصه اعلام کردن و قصه کردن” میباشد. استوری از قابلیت و امکان‌های پرطرفداری میباشد که در سال 2017 به اینستاگرام طولانی تر شد. این قابلیت و امکان به‌این فیس میباشد که شما می‌توانید برای بازه 24ساعت عکس یا این که ویدویی (با محدودیت 15 ثانیه) را با فالوورهای خویش شیر فرمائید. این عکس یا این که کلیپ پس از 24ساعت خویش به خویش حذف میگردد. در حالتی‌که می خواهید این استوری را نگه دارید میتوانید آنرا به بخش highlight بیش تر فرمایید. در استوری اینستاگرام قابلیت و امکان لایک نیست و کامنت‌های فالوورهای شما فقط به وسیله خویش شما قابل روءیت میباشد. در واقعیت شما می توانید ملاحظه کنید که چه افرادی استوری شما‌را چشم‌اند و کامنت‌هایتان را بخوانید.

استوری امکان های دیدنی دیگری مثل بومرنگ boomerang ، superzoom ، music و… قابلیت و امکان های جالب دیگر را در دست شما قرار میدهد. همینطور میتوانید از خصوصیت های دیدنی استوری مثل حیث سنجی poll ، پرسش چهار مورد ای quiz و سوال پرسیدن questions و… بخش اعظمی خصوصیت های دیدنی دیگر استوری استعمال فرمایید تا استوری های زیبایی را خوی فرمائید.

Hide Your Story

در صورتیکه می‌خواهید اشخاصی از فالور های شما استوری هایتان را نبینند کافی میباشد در نصیب پیکربندی استوریتان به hide your story رفته و پیجش را وارد نمائید تا دیگر نتواند استوری های شما‌را ببیند.

لایــو (Live)

live به معنای پخش زنده میباشد. در اینستاگرام نیز لایو (live) در همین مضمون‌ به‌فعالیت می‌رود. شما به طور زنده و فارغ از محدودیت هنگامی می توانید فیلم بگیرید و با فالوورهای خویش به اشتراک بگذارید. تمام اشخاصی که در هم اکنون دیدن لایو شما در اینستاگرام می باشند می توانند لایک نمایند و به طور آنلاین کامنت بگذارند. این کامنت‌ها بوسیله تمام فالوورهای شما قابل روءیت میباشد. صحیح مانند استوری لایو شما نیز پس از 24ساعت خودبه‌خویش حذف میشود، مگر اینکه آن را به هایلایت (highlight) بیش تر نمایید.

آی جی تی او (IGTV)

شما در پست اینستاگرام اضافه از 1 دقیقه کلیپ نمی توانید آپلود فرمائید یا این که نهایتا در شرایطی‌که بخواهید به طور اسلایدی قرار دهید تا 10 اسلاید یعنی 10 دقیقه بیش تر نمی توانید ویدئو قرار دهید. ولی شما با استعمال از IGTV می‌توانید تا یک ساعت فیلم به طور عمودی در اینستاگرام خویش قرار دهید.

ولی اینستاگرام در آپ دیت های تازه خویش این امکان را به IGTV بیش تر نموده است که شما میتوانید علاوه بر کلیپ های عمودی ویدئو های خویش را به طور افقی نیز درIGTV قرار دهید.

از این نصیب میتوانید با جست‌وجوی اسم اشخاص یا این که کسب‌وکارها پیج اینستاگرام آنان را پیدا نمایید. در همین بخش زمانی که شما اسم کسی را سرچ میکنید، قسمتی به اسم Suggested به شما اشخاص یا این که پیج‌های شبیه با سرچ شما‌را نشان خواهد اعطا کرد.

3- Search tags

از این نصیب شما میتوانید هشتگ‌های موردنظر خویش را کاوش فرمائید تا پست‌هایی که دارنده هشتگ موردنظر می باشند، به شما اکران داده‌ شود.

4- Search places

هنگامی که شما جی‌پی‌اس (GPS) دستگاه خویش را پر‌نور کرده باشید می توانید دربین مکان‌ها، شهر‌ها و کشورهای متعدد کاوش کرده و تمام عکس‌هایی که در آن لوکیشن (location) گرفته گردیده‌اند را خواهید رویت کرد.

آگهی ها (Turn on/off Notifications)

با پر‌نور و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام شما می توانید تعیین کنیدبه دلخواه خویش از عمل‌های فالوورهای اینستاگرام خویش به صورت آنلاین آگاه بشوید.

کپشن (Caption)

کپشن در مجموع به نوشته‌ای میگویند که تحت یک عکس در کتاب، مجله یا این که برنام? تلویزیونی آورده میشود. در اصطلاحات اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در توضیح عکس می آورید کپشن (caption) میگویند. در بلاگ دیدوگرام مطلبی با اسم به چه شکل کپشن جالب برای پست‌های خویش بنویسیم موجود است، که می توانید آنرا بخوانید.

ربات اینستاگرام

ربات اینستاگرام یک برنامه یا این که اپلیکیشن میباشد که در نقش پیج شما، به سراغ بشر‌هایی می‌رود که احتمالاً به پیج شما عشق و علاقه‌مند میباشند برای آن ها کامنت میگذارد، لایک و فالو مینماید تا در مقابل آن‌ها نیز شمارا لایک و فالو نمایند. براین اساس شما میتوانید تعداد متعددی فالوورهای حقیقی و واقعی داشته باشید

یکی از ربات های خوب حال حاظر ایران ربات همه کارهی کاربرمجازی است و میتوانید برای اطلاعات بیشتر از این ربات خوب به لینک زیر مراجعه کنید

https://www.v-user.com/fa/محصولات/ربات-اینستاگرام-کاربر-مجازی

 

بیزینس پروفایل (Business Profile)

برگه تجاری (یا این که به عبارتی Business Profile) اینستاگرام اختصاصی اشخاصی میباشد که قصد استعمال تجاری از اینستاگرام را دارا هستند. یعنی تمام افرادی که در پی کسب درآمد از اینستاگرام می باشند. با ساخت یک بیزینس پروفایل، شما به تجهیزات ویژه‌ای در بخش رئیس برگه خویش دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که می توانند به فروش بیش تر شما امداد نمایند و یوزرها معمولی اینستاگرام، به آنان دسترسی ندارند.

شما برای تبدیل پیج بی آلایش خویش به بیزینس پروفایل مطلقا می بایست حساب فیسبوک داشته باشید و پیج اینستاگرام خویش را به حساب فیسبوکتان وصل نمایید. مزیت هایی که بیزینس پروفایل دارااست شما میتوانید در استوری های خویش لینک و پیوند قرار دهید، دکمه خرید کردن به پست ها طولانی تر نمایید و… دسترسی به بررسی های فوق العاده ای که در رویش و پیشرفت بیزینستان از روش اینستاگرام بسیار تاثیر گذار میباشد

F4F

این اصطلاح مخفف Follow fo Follow هست. این اصطلاح وقتی به کار گیری می‌گردد که بخواهید بگویید در صورتیکه شمارا فالو نمایند، شما نیز آنان‌را فالو می کنید.

L4L

این اصطلاح مخفف Like for Like میباشد. در واقعیت با به کار بستن از این اصطلاح شما به بقیه افراد می‌فهمانید که در صورتیکه پست شمارا لایک نمایند، شما نیز در جواب آنان را لایک خواهید کرد.

S4S

اینم مخففه Shout For Shout میباشد. این عبارت به‌این معناست که کسی که شما‌را فالو کرده، فرد متبوع شمارا هم فالو نماید. در واقعیت شما از پیج فرد متبوع اسکرین شات میگیرید و در پیج خودتان قرار می‌دهید و فالوورهای خویش را ترغیب میکنید که اورا فالو نمایند. در مقابل آن فرد همین فعالیت را در زمینه‌ی شما انجام می دهد.

فالوبک (Follow Back)

چنانچه کسی شمارا فالو نماید و شما نیز در جواب اورا فالو فرمائید، به اینکار فالوبک میگویند.

بلاک Block

اگر نخواهید فردی هیچ نماد‌ای از پیج شما ببیند (از قبیل خویش پیج، عمل‌های شما و…) و در اصطلاح بخواهید اورا از صفح? مجازی خویش حذف فرمایید، به راحتی میتوانید او‌را بلاک نمائید.

ریپورت Report

با ریپورت کردن کسی به اینستاگرام اخطاری دادید که‌این فرد عمل غیر مجازی دارااست. وقتی که تعداد ریپورت‌های کسی 1?5 برابر فالورهای پیجش شود، آن پیج بوسیله اینستاگرام بسته میگردد. ولی با گذاشتن کامنت انگلیسی می‌قدرت از مسدود شدن دوری کرد. هر کامنت انگلیسی سه ریپورت را از در بین میبرد.

Spam 4 Spam

برخی ها بدین گزینه comment for comment یا این که C4C هم میگویند. از این شیوه برای ارتقا کامنت‌ها به کارگیری می کنند. طریق فعالیت به‌این چهره میباشد که شما تحت پست کسی چند کامنت میگذارید و و وی هم در جواب یک‌سری کامنت برای شما می گذارد. این طریق طولانی تر به درد افرادی میخورد که ریپورت گردیده‌اند.

تماس تصویری (Video Call)

با این قابلیت می‌توانید با افراد دیگر در دایرکت تماس تصویری داشته باشید. تماس تصویری اینستاکرام به طور گروهی را تا 4نفر ساپورت می‌کند.

Insights

یکی‌از دیگر از اصطلاحات اینستاگرام اینسایت میباشد. زمانی که بیزینس پروفایل خویش را فعال می‌کنید. نصیب جدیدی به عنوان insights برای شما فعال می‌گردد که چک های فوق العاده ای مثل شایسته ترین ساعت پست گذاشتن، معدل سنی فالور ها، مکان فالور ها و… بخش اعظمی تحلیل های دیگر در‌این بخش برای شما نشان داده میشود.